مانیتور ViewFinity S8

مانیتور ViewFinity S8 سامسونگ که اخیرا معرفی شد از قابلیت‌های نوآورانه و کاربردی متعددی بهره می‌برد. در ادامه با مهم‌ترین قابلیت‌های مانیتور جدید سامسونگ آشنا خواهیم شد.

شکل – مانیتور ViewFinity S8

با قابلیت‌های مانیتور ViewFinity S8 سامسونگ‎‎ آشنا شوید

سامسونگ در نخستین روزهای تابستان سال جاری از جدیدترین مانیتور خود با نام ViewFinity S8 پرده برداشت. این مانیتور جدید سامسونگ که در دو مدل ۳۲ و ۲۷ اینچی روانه بازار خواهد شد از ویژگی‌های متعددی نظیر زمان واکنش ۵ میلی‌ثانیه‌ای، پایه منعطف و قابل چرخش، زاویه دید ۱۷۸ درجه‌ای، وضوح تصویر UHD و پنل IPS بهره می‌برد.

مانیتور ViewFinity S8 سامسونگ به قابلیت‌های کاربردی و ویژگی‌های جدید نسبت به نسل قبلی مانیتورهای سامسونگ مجهز شده.

قابلیت‌های مانیتور ViewFinity S8 سامسونگ

پوشش گسترده رنگ‌ها

در حال حاضر محتواهای ویدیویی و پلتفرم‌های پخش کننده آنها با سرعت زیادی در حال رشد هستند و محبوبیت آنها نیز در میان نسل جدید به ویژه نوجوانان با سرعت چشمگیری در حال افزایش است. در همین راستا تولیدکنندگان محتوا برای خلق ویدیوهای باکیفیت و جذاب نیازمند ابزارها و مانیتورهای حرفه‌ای هستند و به همین دلیل درخواست‌ها برای خرید مانیتورهای حرفه‌ای نیز افزایش پیدا کرده است.

موسسه Markets & Research اعلام کرده اندازه بازار مانیتورهای حرفه‌ای در سال ۲۰۲۱ حدود ۱ میلیارد دلار بوده و این رقم تا سال ۲۰۲۸ میلادی به ۱٫۵ میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد کرد. در واقع رنگ و نمایش واقعی این مانیتورها برای کاربرانی که تولید محتوا می‌کنند بسیار حائز اهمیت است و یک نقص کوچک روی کیفیت محتوا تاثیر منفی خواهد گذاشت. در همین راستا مانیتور ViewFinity S8 سامسونگ به قابلیت پوشش ۹۸ درصدی طیف رنگ‌های DCI-P3 مجهز شده است.

دامنه رنگ DCI-P3 همانند مدل‌های قدیمی‌تر خود نظیر sRGB و Adobe RGB می‌تواند مقدار توانایی نمایش و پوشش قابل تشخیص چشم انسان را نشان دهد. گاموت رنگ DCI-P3 با هدف ایجاد استانداردهای مخصوص رسانه‌ها و دستگاه‌های دیجیتالی به وجود آمده و نسبت به نسل‌های قبلی در نمایش واقعی رنگ‌ها از توانایی بیشتری بهره می‌برد.

مانیتور ViewFinity S8 سامسونگ به دلیل این که در پوشش گسترده رنگ‌ها توانایی زیادی دارد توانسته تاییدیه PANTONE را از آن خود کند. در واقع به واسطه این تاییدیه مانیتور جدید سامسونگ می‌تواند ۲ هزار رنگ و ۱۱۰ سایه رنگ سیستم تطبیق پنتون (PMS) را تولید و بازتولید کند.

این مانیتور سامسونگ در نمایش محتواهای HDR نیز از عملکرد مطلوبی بهره می‌برد و به همین دلیل موفق شده از انجمن استانداردهای الکترونیکی ویدیویی (VESA) گواهی DisplayHDR را از آن خود کند.

پنل ضد تابش نور

بسیاری از مانیتورهای موجود در بازار با مشکل تابش نور خورشید به نمایشگر در روز و تابش نور چراغ اتاق به صفحه نمایش در شب مواجه هستند که می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. در همین راستا مانیتور ViewFinity S8 سامسونگ به پنل ضد تابش مجهز شده تا این مشکل کاربران را برطرف سازد. این مانیتورهای جدید سامسونگ به دلیل عملکرد مناسب خود در عدم بازتاب نور پنل توانستند نخستین تاییدیه UL جهان را کسب کنند.
مانیتور ViewFinity S8 سامسونگ به یک نوع پنل مات مجهز شده تا در هر زمان و موقعیتی رنگ‌ها و تصاویر در بهترین شکل ممکن به نمایش درآیند. این نمایشگر مات باعث خواهد شد تا تمام تمرکز کاربران فقط روی محتوا باشد.

آزمایشگاه مستقل و معروف UL (Underwriters Laboratories) پس از این که روی مانیتور ViewFinity S8 تست‌های متعددی را انجام داد برای آن تاییدیه عدم بازتاب نور را صادر کرد. در واقع این مانیتور جدید سامسونگ در سه بخش میزان روشنایی نمایشگر در اتاق، مقدار روشنایی صفحه نمایش و میزان وضوح تصاویر در زمان تابش نور خارجی روی صفحه نمایش عملکرد مناسبی را ارائه داد.

Samsung ViewFinity S8 monitor

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم